Prawdopodobnie pierwsza polska strona poświęcona w całości hawajskiej gitarze ukulele. Dedykuję ją mojej Klauduni :*

23.8.07

Witam serdecznie przyszłych ... no właśnie :) Na wstępie musimy sobie wyjaśnić, że w czasie który poświęciłem na "jakie takie" opanowanie instrumentu wytworzyłem wokół niego specyficzny język, którego kilka elementów trzeba wyjaśnić ;). Nazwa Ukulele jest zdecydowanie zbyt długa, żeby stosować ją w internecie - z tego powodu spolonizowałem na własny użytek angielski, obcobrzmiący skrót "uke" na "uku" (prawda że uroczo brzmi?) . Stąd też zamiast angielskiego skrótu "ukeist" osobę grającą na uku nazwiemy "ukistą". Nadążacie? No więc witam serdecznie przyszłych ukistów, fanatyków muzyki hawajskiej, surfu, boogie woogie, rythm n' bluesa, twista, rockabilly i wielu innych muzycznych żywiołów w których swój udział miało niepozorne uku. Wspomniałem o angielskich korzeniach mojego ukowego języka, ale dlaczego akurat angielskich? Niestety w polsce bardzo trudno o materiały dotyczące uku. Dyskryminowane, uważane za instrument dla dzieci uku walczy o należną mu pozycję wśród instrumentów na polskim gruncie z wielkim trudem. Jedynym źródłem z jakiego dane było mi korzystać są zagraniczne (głównie amerykańskie) strony internetowe. Dlatego właśnie w bólach tworzę Uku-Świat ;) Zapewne wiele z osób, które odwiedzą mojego uku-bloga, zada sobie proste pytanie - "dlaczego ten ktoś wziął się za jakąś małą śmieszną gitarkę dla dzieci zamiast za porządną gitarę"? Odpowiedzi jest wiele. Po pierwsze ujęła mnie bogata historia instrumentu (o tym w następnym odcinku) a także dokonania wielkich wirtuozów uku (o tym w "jeszczenastępniejszym" odcinku). Przede wszystkim jednka to ciepłe, przyjemne brzmienie uku, oraz niewiarygodna łatwość podstawowego opanowania instrumentu, pozwalająca na prawie natychmiastowe czerpanie przyjemności z tworzenia własnych melodii. Skoro mowa o łatwości, gdy tylko omówię pierwsze rozdziały naszego podręcznika uku (1. Historia 2. Sławni ukiści 3. Jak i gdzie kupić uku) przejdziemy do lekcji podstaw gry, dzięki którym kojące stres dźwięki hawajskiej muzyki już wkrótce zagoszczą w waszych domach ;) Aloha i do zobaczenia

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Cieszę się, ża taka strona powstała. Będę stałą klientką zapewne:P